11А,Б Астрономія

Добрий день учням 11 класу! Сподіваюся на плідну роботу під час дистанційного навчання.

24.05.2022.                                                                Доброго дня, випускники 11А та 11 Б класів!

Тема уроку : Життя у Всесвіті

І. Пропоную учням, які не змогли виконувати завдання з астрономії, скласти тест на платформі «Всеосвіта»  та скоригувати свої оцінки.

Підсумкова контрольна з астрономії  за посиланням:

https://vseosvita.ua/test/start/enu786

Дата початку: 24.05.2022 11:00:00

Дата завершення: 24.05.2022 13:00:00

Часу для проходження:  120 хв.

 

ІІ. Класна робота. Підсумовуємо вивчення предмету «Астрономія» за питаннями:

  1. Людина у Всесвіті.

  2. Антропний принцип.

  3. Імовірність життя на інших планетах. Формула Дрейка.

  4. Пошук життя за межами Землі

  5. Питання існування інших  всесвітів.

  6. Мультивсесвіт.

 



          Дивовижна гармонія і доцільність світобудови викликає у людей захоплення та подив, вони постійно шукали відповідь на таке природне запитання: «Як могли спонтанно виникнути фізичні закони, які так ідеально підходять один одному?»

         Наприклад, виникнення одночасно фізичних закономірностей, які створили умови для життя людини та інших форм органічного життя на Землі.

         Ще одним дивовижним збігом є налаштованість процесів, що відбуваються в зірках, на потрібні для земного життя ядерні та хімічні реакції.
 
       Унікальність нашого всесвіту полягає в тому, що створена вселенським розумом гармонія та доцільність, насамперед була орієнтована на побудову необхідних умов для життя людини. Тому фундаментальні властивості нашого Всесвіту визначаються існуванням людини.
 
 
 
При цьому, такого сприятливого для життя поєднання як на Землі немає ні на одній планеті Сонячної системи, що ніяк не може бути простою випадковістю.
 
 

Вочевидь, що існують закономірності і невідкриті явища (поля), які людство ще не може повністю визначити і чітко позначити. Тому до цих пір не розгадані таємниці світобудови.

 

Юний Друже! 

Які твої роздуми про людину у Всесвіті?

17.05.2022            Астрономія

 

Юні друзі,  пропоную вам перевірити свої знання за курс предмету астрономії

 

Підсумкова контрольна  робота (№4)                                                                

 

Дати відповіді та пояснення на  наступні запитання:

 

1. Яку планету відкрив Коперник?

2. Чи можна в Канаді та Україні одночасно побачити сузір’я Велика Ведмедиця?

3. Чи може чорне тіло бути білого кольору?

4. Чому комета може змінити свою орбіту?

5. Сонце називають жовтою зорею, у той час як для більшості людей воно має білий колір. Як пояснити цю суперечність?

6. У чому полягає різниця між видимою та абсолютною зоряними величинами?

7. Скільки часу може світити Сонце у стані рівноваги?                Описати еволоюцію зір на прикладі Сонця.

8. Які структури мають галактики?

9. З якої події почалося розширення Всесвіту?

10. Яку роль відіграють космічні катастрофи в еволюції життя на Землі?

11. Яка адреса планети Земля у Всесвіті?

12. Назвіть відомих  вчених, які вивчали астрономію та їх вклад в розвиток науки ( не більше 5).

10.05. 2022   Астрономія

Тема уроку:

Контрольна робота з  теми «Зорі, Всесвіт» № 3 за  ІІ семестр



ІІ. Тест з теми     Фізичні характеристики зірок

  1.   Що таке зоря?

 А. Це величезна куля гарячого заліза, яка утримується як одне ціле, завдяки власній силі тяжіння й розігрівається ядерною енергією.

 

 Б. Це величезна куля гарячого газу, яка утримується як одне ціле, завдяки власній силі пружності й розігрівається ядерною енергією.

 

 В. Це величезна куля гарячого газу, яка утримується як одне ціле, завдяки власній силі тяжіння й розігрівається термоядерною енергією.

 

 Г. Це величезна куля гарячого газу, яка утримується як одне ціле, завдяки власній силі тяжіння й розігрівається ядерною енергією.

 

2. За температурою зорі розділили на  ... спектральних класів.

 А  5;     Б  6;     В 7;     Г. 8

3. Найвищу температуру на поверхні мають ...   зорі спектрального класу ...

 А  червоніО.;   Б синіА.;   В  синіО.;   Г жовтіА.

4. Яку температуру фотосфери має Сонце, якого воно кольору і до якого спектрального класу належить?

 

А  5880, червоногоВ.; Б  5780, жовтогоG;. В  5980, синьогоВ.;  Г  5700, жовтогоG.

5. Для визначення відстаней до зір астрономи використовують ...

 

А горизонтальний паралакс.        Б  вертикальний паралакс. 

В  добовий паралакс.                   Г річний паралакс.

6. За якою формулою визначають абсолютну зоряну величину зорі?

 

А)   M = m - 5 - 5 lg r           Б)  M = n + 5 - 5 lg r 

В)   M = m + 5 - 5 lg r          Г)   M = m + 5 - 5 ln r

7. За основними фізичними параметрами Сонце належить до ... зір.

 А  середніх;   Б  великих;    В  малих;         Г  карликів.

 

8. Яка головна загадка діаграми спектр-світність?

 А  Не знайдено хоча б дві зорі, які мають однакові фізичні параметри - маса, світність, об'єм, радіус.

 

 Б  Не знайдено хоча б дві зорі, які мають однакові фізичні параметри - маса, світність, температура, густина.

 

 В  Не знайдено хоча б дві зорі, які мають однакові фізичні параметри - маса, світність, температура, радіус.

 

 Г  Не знайдено хоча б дві зорі, які мають однакові фізичні параметри - маса, об'єм, температура, радіус.

 

9. Найяскравіша Зірка Північної півкулі є…

         А. – Сиріус;   Б. – Бетельгейзе;     В. – Вега,   Г.  Велика Ведмедиця

ІІ. Тема «Всесвіт»  Дати відповіді ( письмово):

  1. Чи є Всесвіт у значному масштабі однорідним?

  2. Що таке Великий Вибух?

  3. У якому стані перебуває Всесвіт  у момент Великого Вибуху?

  4. Чому дорівнює вік Всесвіту, виміряних земними роками ? 

  5. Що означають терміни «Велика стіна» та «Галактичний канібалізм»?

  6. Які існують моделі Всесвіту?

ІІІ. Розв'язати задачу

У скільки разів червоний гігант більше червоного карлика, якщо їх світності відрізняються в 100 разів?

3.05. 2022                  Астрономія

Дякую учнів, які своєчасно і   в повному обсязі виконують роботи! 

Тема уроку.    Еволюція та головні ери в історії Всесвіту.

Ви на уроці дізнаєтеся, що стало причиною розширення Всесвіту та які головні етапи пройшов Всесвіт за  час свого існування.

Класна робота:https://docs.google.com/document/d/1lt6PVtl2mB_JfJ4Vz3PLQWsmd403rhqB/edit?usp=sharing&ouid=100250770143802155339&rtpof=true&sd=true 


26.04.2022                  Астрономія  

 

Тема уроку. Моделі Всесвіту.

Мета уроку: повторити та закріпити знання про будову Всесвіту, космологічні парадокси.

Класна робота

І. Опрацювати п. 7 § 15, відповісти  на запитання (письмово у зошитах), а саме:

  1. Чому виникають космологічні парадокси?

  2. Чому вночі темно? 

  3. Як описати тривимірний простір?

  4. Чи можна здійснити подорож в тривимірному просторі?

  5. Що значить термін «Велика стіна?»

  6. Що значить термін «Галактичний канібалізм»?

  7. Висновки про Всесвіт.

ІІ. Домашнє завдання: читати § 15, на ст. 125 виконати тести (1-5).  Успіхів!

Учні 11-х класів! Вас чекає виконання контрольної роботи за ІІ семестр! Починайте повторення з теми Зорі. Всесвіт!


19.04. 2022                  Астрономія

Тема уроку. Види  Галактик, розподіл  та розлітання

Друзі! Ви  на уроці дізнаєтеся про види  Галактик, та  їх  розподілу  та розлітанню у Всесвіту  за  час свого існування, познайомитися  із законом, який  допоможе обчислити  швидкість видалення Галактик.

Класна робота. Працюємо за §15, робимо конспект та  виписуємо головне, за пунктами 4,5,6  відповідаємо на запитання.

 

Трохи теорії та додаткової інформації

1. Туманності- це об'єкти  Крім зір, простір Галактики заповнений газом і пилом. Концентрація частинок дуже мала: 105  . Але вони у багатьох частинах Галактики утворюють величезні  10 – 100 пк і щільні 105 – 104  хмари неправильної формидифузні туманності.  Ці туманності поділяють на світлі і темні.

2. Темні туманностіце газово-пилові хмари, що закривають світло зір. Багато таких туманностей на ряді ділянок Молочного Шляху; вони немов би затуляють собою великі його частини.. Прикладом темної  туманностітуманність Барнард 68 у сузір’ї Змієносця .

Якщо поблизу туманності є яскраві зорі, тоді туманність відбиває їх світло і стає світлою туманністю. Найбільш відома світла туманність перебуває у сузір’ї Оріона, яку можна побачити навіть неозброєним оком . Вона перебуває на відстані 1000 св. років і простягається на 20 св. років. Результати багатьох спостережень свідчать про це, що  у дифузних туманностях народжуються молоді зорі. Існують, також, планетарні та волокнисті туманності. Планетарні туманностіце скинуті зорями свої оболонки, волокнистіце переважно залишки спалахів наднових зір (туманність Краб).

 

3.  Населення Галактики.  Уявлення про населення Галактики увів у 1944 році німецький астроном В. Бааде. Під час фотографування галактики М31 у сузір’ї Андромеди через різні світлофільтри він виявив плоский лінзоподібний диск галактики, занурений всередину розрідженої зоряної хмари сферичної форми — гало. Оскільки М31 дуже схожа на Молочний Шлях, він припустив, що наша Галактика має схожу структуру. Об’єкти спіральних рукавів одержали назву населення типу І, а зорі гало, які концентруються симетрично відносно центру системинаселення типу ІІ. До населення першого типу належать зорі розсіяних зоряних скупчень, зорі спіральних рукавів із плоскою складовою, до другого — зорі кулястих скупчень і зорі гало зі сферичною складовою.

4. Будова Галактики Гало або корона Галактики складається в основному з газових хмар, старих неяскравих зір як поодиноких, так і в скупченнях . Концентруючись навколо центру Галактики, вони утворюють своєрідне потовщення радіусом кілька тисяч світлових років від центру. Зорі гало повільно рухаються навколо центру Галактики по витягнутих орбітах. За сучасними даними радіус гало досягає 300′000 св. років, яким і окреслюються межі Молочного Шляху.

5. Місце Сонця у Галактиці В околицях Сонця можна простежити ділянки двох спіральних рукавів, віддалених приблизно на 3000 св. роки (слайд 12). Їх називають за назвами сузір’їв, де вони спостерігаються: рукав Стрільця і рукав Персея. Сонце перебуває майже точно між ними. Недалеко від Сонця у сузір’ї Оріона проходить ще один неявно виражений рукав — рукав Оріона, який, за припущенням, є відгалуженням одного з основних рукавів.

Контрольні запитання  виконати у зошиті

1. Якою є загальна структура нашої Галактики і де перебуває її центр (екваторіальні координати)?

2. Які види зоряних купчень існують у Галактиці і яка їх структура?

3. Яке зоряне скупчення можна спостерігати неозброєним оком і в якому сузір’ї воно перебуває?

4. Які типи туманностей існують у Галактиці і з чого вони складаються?

5. Що означає поняття «населення Галактики»? Які типи населення вам відомі?

6. Опишіть будову Галактики. Які розміри складових Галактики? 

12.04.2021                  Астрономія  

Тема уроку. Роль космонавтики в розвитку астрономії.

 

12 квітня  – день Космонавтики, тому сьогодні на уроці ми зможемо виділити роль космонавтики в астрономії   та знайти відповіді  на принципові питання  про будову і еволюцію Всесвіту, утворення Сонячної системи, походження та шляхи розвитку життя.

Класна робота.   Знайомимося зі змістом уроку за тезами:

1. Космонавтика - це величезний каталізатор сучасної науки і техніки, який став за небачено короткий термін одним з головний важелів сучасного світового процесу. Вона стимулює розвиток електроніки, машинобудування, матеріалознавства, обчислювальної техніки, енергетики та багатьох інших галузей народного господарства.

-  Від гіпотез про природу планет і будову космосу, люди перейшли до всебічного і безпосереднього вивчення небесних тіл і міжпланетного простору за допомогою ракетно-космічної техніки.

- Сучасний рівень космічної техніки та прогноз її розвитку показують, що основною метою наукових досліджень за допомогою космічних засобів, очевидно, в найближчому майбутньому буде наша Сонячна система. Головними при цьому будуть завдання вивчення сонячно-земних зв'язків і простору Земля - Місяць, а так само Меркурія, Венери, Марса, Юпітера, Сатурна та інших планет, астрономічні дослідження, медико-біологічні дослідження з метою оцінки впливу тривалості польотів на організм людини та її працездатність.

- У принципі розвиток космічної техніки повинен випереджати попит, пов'язаний з вирішенням актуальних народногосподарських проблем. До польотів у світовий простір потрібно було зрозуміти і використовувати на практиці принцип реактивного руху, навчитися робити ракети, створити теорію міжпланетних повідомлень і т. д.

- До створення потужних сучасних ракет-носіїв людина йшла через тисячоліття мрій, фантазій, помилок, пошуків у різних галузях науки і техніки, накопичення досвіду і знань.

2. Працюємо за таблицею №12 ст.150 підручника Астрономія.

Скласти хронологію космічних подій: вибрати із таблиці 8 основних подій до ХХІ сторіччя.

Домашня робота:  додати  до вашої таблиці ще 8 подій вже ХХІ сторіччя,  використовуючи  Інтернет - ресурси.

05.04.2022. Астрономія

Тема урокуБудова Всесвіту.                          Друзі, при вивченні теми ви дізнаєтесь про будову Галактики – зоряної системи, де ми живемо. Ви зможете зрозуміти, чи має Всесвіт межу в просторі?

Класна робота                                                                       1. Підведемо підсумки про  еволюцію та характеристику зір.

 Дати відповіді на запитання (письмово у зошиті):

 1. Що відомо про нову зорю у туманності Краб?

2. Де спостерігали останнім часом  наднову зорю?

3. Що таке пульсари і чим вони відрізняються від звичайної зорі?

4.  Як утворюється чорна діра?

5.  Які об’єкти називають коричневими карликами? Цефеїдами? Квазарами?

6. Назвіть найближчу зорю  до Сонячної системи.

7. Що означає термін «протозоря»?

8. Скільки може існувати (світити) наше Сонце і скільки ще залишилося часу?

2. Знайомимося з темою за новими термінами:

Будова Галактики, їх види, наша Галактика, зоряні скупчення;

- Центр Галактики, будова, напрям;

- Обернення зір у Галактиці, швидкість і період, галактичний рік, спіральні рукави.                                                                                

ДОМАШНЯ РОБОТА: опрацювати § 15 п. 1-3, виписавши нові терміни у зошит.

29.03.2022. Астрономія

Тема уроку«Фізичні характеристики зір та їх еволюція».

1. Самостійна робота з теми.

Умова: вибрати 5 зір з таблиці №9. ст.148 з використанням параграфів 13 і 14  та розподілити їх характеристики по зростанню величин  відповідно до Сонця  та заповнити таблицю.

Сузір’я,

Назва зірки

Відстань

 

   пк

Радіус

Темпе-            ратура

    К

Видима зоряна

величина

Світність

Спектраль-          ний клас

Колір

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ : Опрацювати §14 пункт 7.                    Виконати творчу роботу: «Еволюція Сонця»  на окремому аркуші  із двома  малюнками ( ст. 116) та поясненням кожного етапу: 1. Утворення Сонця;

                              2. Згасання Сонця.

22.03.2022. Астрономія

Тема уроку:    Еволюція зір.

Дорогі старшокласники!  Ви зможете по-іншому
 охарактеризувати Всесвіт, який представляє 
собою космічний парк, в якому народжуються 
нові зірки, світять і гинуть.

  

 Класна робота.

1.  Познайомитись з матеріалом параграфа 14 наступні теми: 4 – Нові та  наднові зірки, 5 – Пульсари та нейтронні зірки, 6 – Чорні діри.                          

 

2.  Домашня робота опрацювати параграф 14                            виписати у зошит основне з пунктів  4- 6,                   виконати тест 1-5, ст. 117.                                            Переслати на електронну пошту до понеділка 28.03.

15.03.2022. Астрономія

Тема уроку:    Еволюція зір.

Дорогі старшокласники!  Ви зможете по-іншому охарактеризувати Всесвіт, який представляє собою космічний парк, в якому народжуються нові зірки, світять і гинуть

  

 Класна робота.

1.  Повторення  теми «Колір, температура та розмір зірки. Діаграма «Спектр – світність».                               Виконуємо Контрольну роботу за посиланням:

https://vseosvita.ua/test/start/djw982

Запланований тест буде відкритий 15.03.2022                           з 12.00 по 13.30.

 

2.  Познайомитися з матеріалом параграфа 14 наступні теми: 1 - Зародження зір. 2 - Зорі  у стані гравітаційної рівноваги, 3 – Змінні зорі та їх види.                          

 

3.  Домашня робота опрацювати параграф 14                            виписати у зошит основне з пунктів  1- 3. Переслати на електронну пошту до понеділка 21.03.

 15.02.2022. Астрономія

Тема уроку:  Фізичні характеристики зір.

Класна робота:

https://drive.google.com/file/d/17wLUOHbTcBVREoUPrpqHV5HIGvGqpqfB/view?usp=sharing



08.02.2022. Астрономія

Тема уроку: Сонячна активність та  її вплив на Землю та людину.

Класна робота.

1.Повторення навчального матеріалу, склавши тест за посиланням:  

11  А   Перевірочна класна робота  9.00 – 10.00

https://vseosvita.ua/test/start/djz575

 

11 Б  Перевірочна класна робота 11.00 – 12.00

https://vseosvita.ua/test/start/mwz633

2. Знайти відповіді на наступні запитання:

- порівняти потужність світності Сонця і людини;

-  зв’язок Сонячної магнітної бурі та екологічні  й біологічні проблеми на Землі.

Вивчення нового матеріалу за посиланням:https://drive.google.com/file/d/1Y5kTdelxD35DcR7FY6tZ4SdJtxBys9vo/view?usp=sharing

01.02.2022                  Астрономія

Тема уроку.  Сонце – наша зоря.

Мета уроку :ознайомити учнів з новим типом небесного об'єкту – Сонця як найближчої до нас зорі; розглянути основні характеристики Сонця: маса, густина, світність, сонячна стала, хімічний склад й стан речовини, магнітне поле; розглянути джерело енергії і внутрішню будову (ядро, зону променистого переносу й конвекції), сонячну атмосферу, активні утворення на поверхні Сонця, їхні прояви на поверхні Сонця та вплив на Землю, взаємодію сонячного вітру з магнітним полем Землі;

Матеріали уроку за посиланням:https://drive.google.com/file/d/1n77bFuqgleVm_Zcz3-ebVAqJ3dtPgNZ0/view?usp=sharing

1 комментарий:

  1. домашние задания вы проверите в школе? если нет,то укажите, пожалуйста, свою электронную почту.

    ОтветитьУдалить